kerkdienstgemist.nl

Navigatie

Gast in onze Kerk?

Als je eens een kerkdienst wilt meemaken, van harte welkom. Als je niet bekend bent met de gang van zaken, kun je vragen hebben. Wat kan je verwachten, hoe gaan dingen en waar moet je aan denken? Om je te helpen proberen we op een aantal vragen alvast een antwoord te geven. Heb je nog andere vragen? Neem dan gerust contact met ons op!

Veel gestelde vragen

1. Is een kerkdienst voor iedereen toegankelijk?
  2. Jazeker! In principe is de kerkdienst de samenkomst van de gemeente van Jezus Christus. En iedereen is van harte welkom om een kerkdienst mee te maken, ook als je jezelf geen christen zou noemen, twijfelt, vragen hebt, of gewoon nieuwsgierig bent.

3. Hoe laat begint de kerkdienst en hoe laat moet ik er zijn?
  4. De ochtenddienst begint om 10.00 uur. De avonddiensten zijn normaal gesproken om 19.00 uur. De avonddienst is afwisselend in het gebouw van de Hervormde Gemeente (Kerkstraat 31, Zwartsluis), de NGK Zomerkerk (Zomerdijk 7, Zwartsluis) en ons kerkgebouw. Een enkele keer wijken de aanvangstijden af, kijk voor de zekerheid even bij de agenda. Er is meestal plaats genoeg dus je kunt vlak voor aanvangstijd nog binnenkomen. De eerste mensen komen ongeveer 15 minuten voor aanvang binnen.

5. Waar zijn de kerkdiensten en hoe kom ik er?
  6. Ons kerkgebouw staat aan Het Singel in Zwartsluis, aan de N334 (de weg naar Giethoorn).

7. Kan ik mijn auto in de buurt kwijt?
  8. Achter de kerk is een parkeerplaats.

9. Kan ik opgevangen worden bij een eerste bezoek?
  10. Natuurlijk. Geef je gegevens aan ons door. Dan neemt er iemand contact met je op die je uitnodigt en je opvangt tijdens je eerste bezoek.

11. Hoe lang duurt een kerkdienst?
  12. De ochtenddienst duurt een uur en een kwartier tot anderhalf uur. De avonddienst duurt een uur.

13. Welke kleding doe ik aan?
  14. Voel je thuis en kom in kleding waar jij je prettig in voelt.

15. Is er ook iets te doen voor mijn kinderen?
  16. Er is kinderoppas voor de kleinsten in “De Poort”. De kinderen van de leeftijd van de basisschool kunnen het eerste deel van de dienst meemaken. Daarna gaan zij, vóór de preek naar de nevendienst waar een verhaal uit de Bijbel wordt verteld en de kinderen iets kunnen knutselen. Na de preek komen zij weer in de dienst. Kinderen die in de oppas zitten kunnen tijdens de inzameling van de gaven worden opgehaald.

17. Waar kan ik mijn vragen stellen?
  18. In 'De Poort' komen de ambtsdragers samen vóór de dienst. Aan hen kunt u alles vragen. Weten zij het antwoord niet, dan kunnen zij doorverwijzen.

19. Zijn er nog meer activiteiten van de kerk?
  20. Ja, er zijn allerlei activiteiten doordeweeks. Kringen, cursussen, enz. Zie elders op deze website.

21. Organiseren jullie ook iets voor nieuwe mensen?
  22. Er worden diverse cursussen gegeven (zie ook: Het Leerhuis) . Voor degene die graag meer wil weten over het christelijk geloof of die zijn of haar geloof nog eens vanaf het begin wil doordenken en wil zoeken naar verdieping in zijn of haar geloofsleven.