kerkdienstgemist.nl

Navigatie

Gereformeerde Jeugd Clubs (GJC)

In 2015 vierde de GJC zijn 150e bestaansjaar met een reünie. Dat iets wat als 150 jaar bestaat niet saai en ouderwets hoeft te zijn bewees de GJC al meerdere malen. Steeds verrassend en vernieuwend, en nog steeds erg in trek bij de jeugd! De laatste jaren mogen we 70-80 kinderen van 8 tot 18 jaar verwelkomen op onze verschillende clubs. Het concept is eenvoudig: Een uurtje per week club, met je eigen leeftijds/klasgenootjes. De club word gegeven door leiding die het hele seizoen met de kinderen optrekt en gezamenlijk word er toegeleefd naar de jaarlijkse afsluiter van het clubseizoen: het clubkamp! De uurtjes club worden wisselend ingedeeld. Soms wordt er aandacht besteedt aan een bijbels thema, de andere week staat er een knutselactiviteit of een spel op het programma. Het christelijke aspect vind je in iedere clubavond terug.

Onze doelstelling is dat we de jeugd op een gezellige, educatieve en laagdrempelige manier kennis laten maken met het geloof en het groepswerk binnen de kerk en ze de mogelijkheid bieden tot het onderhouden van contact met leeftijdsgenoten die naar dezelfde kerk gaan.

Verder is het door de laagdrempeligheid van de avonden ook geschikt voor kinderen die niet lid zijn van de Gereformeerde kerk.De GJC heeft de beschikking tot een eigen zaal in gebouw De Poort, waarin de club wordt gegeven.Momenteel zijn er 6 verschillende clubs, waarbij de dagen en tijden waarop de club plaatsvind ieder jaar opnieuw afgestemd word op de mogelijkheden van de leiding en jeugd.

Om de kosten van materiaal en het jaarlijkse clubkamp te dekken organiseert de GJC jaarlijks terugkerende acties, zoals bijv. de dropverkoop en de kerstkaartenactie. Wij bevelen deze acties van harte bij u aan!