kerkdienstgemist.nl

Navigatie

&Joy

Tijdens &JOY kom je in groepjes samen bij een aantal jongvolwassenen uit onze kerk, gewoon in hun eigen huiskamer. Samen met hen ga je op ontdekkingstocht en ontdek je welke rol God en Jezus in jóuw, maar ook in hun leven speelt. Verhalen horen en verhalen vertellen, twijfels en onzekerheden bespreken, gezellig samenzijn en meer over het geloof te weten komen; dát is waar &JOY voor staat!

• Groepen van 6 tot 8 personen
  • Klas 1 & 2 - Voortgezet onderwijs - 12 tot 14 jaar
  • Eens per 14 dagen
  • Bij koppels thuis/in gezellige omgeving
  • Eens per maand beginnen met eten
  • Leiders vormen een J.O.Y.-leidersgroep met training/toerusting

Enjoy is een afgeleide term van joy. Zoals &JOY een voorloper is op JOY. Als werkwoorden is het verschil tussen enjoy en joy dat enjoy het ontvangen van plezier, vreugde of voldoening van iets is, terwijl joy het voelen van (extreme) vreugde is, van geluk jubelen.

Dat is wat wij voor ogen hebben. Een doorlopende lijn van het ontvangen van vreugde in het geloof naar het zelf voelen daarvan. Dat is ook waarom de groepsleiders tussentijds samenkomen en toegerust worden.